福西広和「浮游 (Fu-yuu)」2024

Hirokazu Fukunishi "Fu-yuu"

gelatin silver print on RC paper 279×355mm  ed.1/2 


 堂東由佳作品 left: "untitled" (2022), right: "item"(2021), cyanotype works by Yuka Doutou


オリヴィエ・カテ作品

from left:  "The Glorious Road" (2020), "Drifting World" (2019), "Sit and Watch The Distance" (2020), painting works by Olivier Catté


堂東由佳 Doutou Yuka silkscreen on paper


ギジェルモ・デ・アンへリス Guillermo De Angelis digital photographs on paper


ベルタ・セセ Berta Sesé: “Either's Chimie" paintings (2017) , “Macro Cosmos" photographs (2015)

 


 フレッド・アトラン Fred Atlan "Distraught things" (2018) photograph

 

"Distraught things” photograph series by Fred Atlan (2018)

身近にあるものから新たな寓意的風景を作り上げ、未知なる崇高の世界への接触をテーマに展開しているシリーズ写真で ”distraught”とは、フランス語の "éperdu"という語の英訳で、 “ぞっとするような、振動した、取り乱した、心動かされた"という意味で、撮影される対象物の状態と同時に、そのイメージを認識する際の撮影者の心理状態をも示しているようです。

  "Distraught things" photograph series by Fred Atlan 

“distraught" is the English translation of the French word "éperdu", which means "horrified, vibrating, distraught, moved". It seems to indicate the state of the object being photographed and also the photographer's state of mind when perceiving the image as well.


福西広和「粒子になった波間」(2023) ゼラチンシルバープリント

Fukunishi Hirokazu "Between the waves as particles" (2023) gelatin silver print


オリヴィエ・カテ

ペインティング作品

Artist: Olivier Catté 

Title: “Powerful entity by the mountain” 

Year: 2019

Size: 180mm×355mm

Ink, pigment, paper mounted on cotton

優れた山水画を見ていると、それが単に自然の情景美を描いているだけではなく、その中で沈思する人(作者)の静けさに満ちた内面性と同化するようにこちら(鑑賞者)も自然と誘われていくように感じられます。この都市風景作品も、巷の喧噪の中、作家が観照している現場にこちらも誘導されていくような感覚を覚えます。

 


Berta Sesé’s macro photograph of an iridiscent semi sphere

Title: Io’s sunrise

Format: 19,7cm×29,5cm

Edition: - /10

2016年のベルタ・セセ初個展"Macro Cosmos"で展示した写真作品。2013年まではファッションデザイナーをされていて、宝石のオパールなどに見られる遊色効果を生かすため光沢感のある用紙でプリントされています。 

 

 


Nowhere series

photo by Fred Atlan 

untitled #08 (2015)

digital print on cotton paper

image 165×250mm, paper 205× 290mm

edition: - / 7

2015年個展に合わせて来日してくれた際、このシリーズ作品がモノクロではなくカラー写真であること、撮影場所は野外でなく自宅のダイニングテーブル上であること、写真に映る丸い物体は日本のこけしを用いて撮影していることなどを説明してくれました。


 

ギジェルモ・デ・アンゲリス

Guillermo De Angelis

Title: Mero estar

Year: 2015

Format: 20cm×20cm

Digital print on paper

Edition:  /20


 

堂東由佳 "item #18"

Yuka Doutou “item #18” (2019)

silkscreen on paper,

Size: approx.30cm×25cm

Edition:  /5


 

福西広和 

"Yellow Tulip Narcissuses"

Photograph by Hirokazu Fukunishi

Title: Yellow Tulip Narcissuses

Year: 2018

Size: 239mm×360mm

Edition:  /5

 


 

レネ・ヒューマー

レナード・コーエン 

Photograph by René Huemer

Image: Leonard Cohen, Wiesen Austria, 2009

Signed and numbered in ink on front white border. 

Size: approx. 40×60cm / Frame: 50.7×65.9cm

Edition :  /50

Print: Giclee Print

Paper: 325 g/㎡ Museum Quality Hahnemuhle Fine Art Baryta

 


 

アリス・シェリー・ハンソン

グレッグ・ゴンザレス

Photographer: Alice Chérie Hansson

Image: Greg Gonzalez (Cigarettes After Sex) Vienna, 2019.

 Signed and numbered in ink on front white border. 

Size: approx. 40×60cm / Frame: 50.7×65.9cm    

Edition:  /25

Print: Giclee Print

Paper: 325 g/㎡ Museum Quality Hahnemuhle Fine Art Baryta